اختصاصی خبر
مقالات مرتبط
جزییات خبر

موسسه رازی بازوی پرتوان وزارت بهداشت در کنترل بیماری ها/ توانایی افزایش ظرفیت تولید انواع واکسن سرخک در رازی

اخبار داخلی,شعب,بازتاب های رسانه ای,اطلاعیه ها,همایش ها,کارگاه ها,نمایشگاه ها,سمینارها
تاریخ درج خبر: 1401/1/21
تعداد بازدید: 600
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه این مجموعه تاکنون به عنوان بازوی پرتوان وزارت بهداشت در کنترل بیماری ها نقش داشته، گفت: انواع واکسن سرخک در موسسه رازی به میزان لازم تولید شده و آمادگی برای افزایش تولید نیز وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر عباس اشتری در حاشیه نشست خبری با موضوع تولید واکسن سرخک در موسسه رازی با اشاره به اینکه این موسسه از سال 1360 تاکنون تمام نیاز کشور در زمینه واکسن های ویروسی پزشکی را تامین کرده اظهار کرد: واکسن هایی نظیر سرخک، سرخجه، اوریون و فلج اطفال در دهه های اخیر در موسسه رازی تولید شده و بر همین اساس نیز شاهد کنترل بسیاری از بیماری ها و ریشه کنی فلج اطفال در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه بیماری هایی نظیر سرخک، سرخجه و اوریون نیز با برنامه های وزارت بهداشت در حال کنترل هستند، افزود: با توجه به اینکه در سراسر دنیا و همچنین منطقه خاورمیانه تهدید بیماری سرخک و سرخجه  افزایش پیدا کرده، رعایت نکات ایمنی مختلف از جمله پیشگیری که تنها از طریق واکسن امکان پذیر است، دارای اهمیت بسیار بالایی است.

مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست موسسه رازی با تاکید بر لزوم توجه مردم به برنامه ها و دستورات وزارت بهداشت، گفت: مراجعه والدین به مراکز بهداشت برای تزریق واکسن سرخک به کودکان موضوع مهمی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

وی خاطرنشان کرد: موسسه رازی نیز بر اساس رسالت ذاتی خود، همانند 40 سال گذشته آمادگی کامل در تولید واکسن های MMR و MR (سرخک، سرخجه، اوریون و سرخک، سرخجه) را دارد و هم اکنون نیز بیش از یک و نیم میلیون دز از این واکسن ها آماده تحویل به وزارت بهداشت است.

دکتر اشتری تاکید کرد: در صورت صلاحدید وزارت بهداشت مبنی بر افزایش واکسیناسیون در کشور و ایجاد کمپین برای مقابله مجدد با بیماری سرخک نیز موسسه رازی توان افزایش ظرفیت تولید به میزان نیاز کشور را دارد.

 وی با اشاره به اینکه تولید این واکسن ها در موسسه رازی با توجه به درخواست وزارت بهداشت و میزان نیاز سالانه کشور انجام می شود، گفت: تاکنون به طور متوسط سالانه 3 تا 4 میلیون واکسن سرخک(به شکل دوگانه و سه گانه) تولید و تحویل وزارت بهداشت می شد که امکان افزایش ظرفیت تولید تا 7 میلیون دز نیز در موسسه رازی وجود دارد.

مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست موسسه رازی تصریح کرد: موسسه رازی به عنوان قدیمی ترین مرکز تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک با قریب به یک قرن سابقه، سال هاست که در کنترل و ریشه کنی بسیاری از بیماری های کشور مشارکت جدی داشته و هم اکنون نیز می تواند بازوی پرتوان وزارت بهداشت در کنترل بیماری های مختلف باشد.

 

افزودن نظر :
نام: ایمیل: نظر: